- september 2015
Teie Pühadus,
Kallid isad Kristuses,
Me kõik oleme katoliku usku pöördunud. Mõned meie seast olid kasvanud teistes kristlikes ühendustes; mõned meie seast tulid, ristimata, teistest religioonidest; mõned meist olid varem täiesti ilmalikud ja olid pidanud ennast agnostikuteks või ateistideks. hoolimata meie erinevast taustast on meile kõigile ühine üks asi: me astusime Kirikusse täiskasvanutena. Kui te valömistate ette Piiskoppide Sinodit perekonna teemal, loodame, et teile annavad julgust ja tuge need arvukad ilmikutest usklikud, keda on Kiriku juurde tõmmanud ja edaspidigi tõmbab valdavalt kõik see, mida Kirik õpetab inimese kohta, sealhulgas tema sooliste erinevuste, seksuaalsuse, abielu ja perekonna kohta.
Varasemalt on suurem osa meist eitanud vähemalt teatud elemente Kiriku õpetusest neil teemadel. Hiljem, kui me hakkasime tähele panema kuivõrd kahjulikud olid kaasajal populaarsete inimliku seksuaalsuse käsitluste tagajärjed ning kui mõned meie endi ühenduste liikmetest hakkasid järele andma domineeriva kultuuri mudelitele – tema ideedele vabadusest, võrdsusest, progressist ning tema üha süvenevatele gnostilistele suundumustele – hakkas igaüks meie seast kahtlustama, et midagi võis äkki õiget olla Katoliku Kiriku käsitlustes neist asjadest. Sellest hoolimata, et nad olid sageli ebapopulaarsed, muutusid Kiriku õpetused elu puudutavatest tõsiasjadest meie jaoks kummaliselt ligitõmbavaks. Ning ajapikku me hakkasime mõistma ja veendusime, et need õpetused väljendasid sügavaimat tõde meie endi kohta, tõde mis oli nii hea kui ka ilus, ehkki samas nõudlik.
Enamgi veel, Kiriku õpetuse selgus ja tema kindlus selle õpetuse kuulutamisel isegi selle suhtes vaenulikult meelestatud opositsioonile kujutas endast meie jaoks tõendust selle kohta, et me võime selle õpetuse vahendusel kohata elavat Jeesust Kristus sellisena nagu Ta on. Inimolenditena mõistame me himude dramaatilist loomust ning iseennast õigustavat “diktatuuri”, mis nendega sageli kaasneb. Kuid konvertiitidena tunneme oma kogemusest hästi ka kalduvust kohandada kristlust valitseva meelelaadiga, mis ilmneb kõikjal seal, kus kiriklikel ühendustel puudub nähtav, ajaloos ankurduv ja autoritatiivne side Kristusega Tema asemiku läbi.
Lühidalt öeldes, see tõsiasi, et Katoliku Kirik on kindlalt kinni pidanud sügavaimast tõest meie kehalise inimliku eksistentsi kohta, omas meie jaoks külgetõmbejõudu ning oli meile märgiks sellest, et Kirik on kindlaim teeviit inimesekssaanud Jeesuse Kristuse juurde.
Avaldades lugupidamist sellele hämmastavale erinevusele kaasaegsete seisukohtade vallas inimliku hüve asjus, eriti selles osas, mis puudutab inimese ihulikkust, mõistsime, et kristliku sõnumi radikaalne olemus – nimelt väide, et Jumal Poeg on võtnud enesele tõelise inimliku lihaliku loomuse – kujutas endast võidupanust. Kristus “ilmutas inimesele inimest ennast” (Gaudium et spes, 22). Seeläbi Ta “tegi selgeks” meie inimlikkuse mõtte – ning koos sellega meie ihulisuse, seksuaalse erinevuse, seksuaalsuse, abielu ja perekonna mõtte. ta tegi seda näiteks siis, kui variserid küsisid Temalt abielulahutuse kohta ning Tema pööras nad (ning ka oma jüngrid) tagasi “algusesse”, mil inimloomus oli selline, millisena Jumal oli ta loonud. Enamgi veel, Ta tõi ka midagi uut sellesse samasse inimlikkusesse, kinkides talle halastavalt osaluse omaenda truuduses Kiriku vastu. Seepärast polnud see juhuse küsimus, et esimesed kristlased tõmmati Kirikusse Kristuse järgijatest kiirgava inimlikkuse poolt, nende ainulaadse ja erandliku suhtumise poolt naistesse, lastesse, inimlikku seksuaalsesse ja abielusse. Ning see polnud samuti juhuslik, et samadel põhjustel ka meid tõmmati Kiriku poole samadel põhjustel palju sajandeid hiljem.
Me oleme täie selgusega teadlikud neist rasketest hingehoiulistest olukordadest, millega te seisate vastamisi Sinodil, eriti neil juhtudel, mis puudutavad lahutatud katoliiklasi. Mõned meist on ise kogenud lahutuse valu meie enda elus; ning praktiliselt igaühel meie seast on sõpru või lähedasi, kes on selle all kannatanud. Me oleme seetõttu tänulikud selle tähelepanu eest, mida osutatakse sellele probleemile, mis põhjustab nii ränka kahju abielumeestele ja -naistele, nende lastele ning tegelikult laias laastus kogu kultuurile.
Me kirjutame teile ometigi sellepärast, et me oleme mures teatud ettepanekute pärast muuta Kiriku distsipliini nende katoliikilaste armulauaosaduse suhtes, kes on lahutatud ja astunud tsiviilabiellu. Me oleme täiesti üllatunud mõnede isikute seisukohtade üle, kes panevad ette mingisugust “patukahetsuse teed”, mis tolereeriks seda, mida Kirik pole kunagi lubanud. Meie otsuse kohaselt sellised ettepanekud ei suuda õiglaselt arvestada abielusideme tagasivõtmatu iseloomuga, ükskõik kas sellisel juhul loetakse “esimene” abielu justkui “surnuks”, või, mis veelgi hullem, tunnistatakse tema jätkuvat eksisteerimist ning sel juhul rikutakse seda. Mei ei näe, kuidas sellised ettepanekud suudaks endast kujutada midagi muud kui otsest vastuolu kristliku õpetusega abielust. Kuid me ei suuda mõista ka seda, kuidas sellised uuendused saavd olla, nagu seda väidetakse, hingehoiulised või halastavad. Isegi kui tehtud heade kavatsustega, hingehoiulised lahendused, mis ei arvesta asjades peituvat tõde, ei saa teha midagi muud kui ainult raskendada kannatust, mida nad taotlevad kergendada. Me ei saa teha midagi muud kui mõelda mahajäetud abikaasadele ja nende lastele. Ning meõlda järgneva põlvkonna peale – kuidas saaksid sellised muutused edendada noortes inimestes lugupidamist abielutruuduses ja abielu lahutamatus iseloomus peituva ilu vastu?
Eelkõige aga tundub meile, et sellised ettepanekud antud küsimuses ei suuda võtta südamesse perekonda ähvardavat reaalset kriisi, mille põhjuseks on abelulahutuse, rasestumisvastaste vahendite, konkubinaadi ja samasooliste vaheliste seksuaalsuhete probleemid. See kriis kujutab endast, nagu Benedictus XVI märkis, “inimliku vabaduse loomuse vääritimõistmist”. Hullemgi veel, nagu ta jätkas, me oleme sunnitud nüüd seisma vastamisi nähtustega, mis “seavad kahtluse alla olemise enda mõiste – selle, mida tähendab reaalselt olla inimene” (Tema Pühaduse Benedictus XVI jõulukõne Rooma Kuuriale, 2012). Mõnede isikute tehtud ettepanekud muuta Kiriku distsipliini pole mitte ainult kaugel sellest, et olla sobivaks vastuseks meie ees seisvatele väljakutsetele, nad paistavad meile selge kapitulatsioonina probleemi ees, mida nad väidetavalt lahendada püüavad.
Nii nagu teisedki, oleme olnud tunnistajaks inimlikule viletsusele ja tragöödiale, mida on meile toonud lahutuste kultuur. Kuid konvertiitidena oleme olnud tunnistajateks ka kristlaste kaassüüle selles kultuuri tekkimises ja edenemises. Me oleme vaadelnud, kuidas meie endi kristlikud kogukonnad on loobunud esialgsest radikaalsest kristlikust tunnistusest mehe ja naise liidus peituva tõe kohta, koos loobumisega kõigest hingehoiulisest toetusest, mis suudab aidata neil seda tõde elada.
Ning seepärast me pöördume nüüd teie poole. Me vaatame teie poole, et te hoiaks alal Kristuse õpetust abielu lahutamatusest samasuguse truudusega, samasuguse rõõmsa ja julge tunnistusega nagu Kirik on seda teinud terve oma ajaloo vältel. Kõikide maise tarkuse järgijate vastu, kes annavad nõu loobuda võitlusest ja tunnistada kaotust, laskem Kirikul veel kord meenutada maailmale abielulises truuduses peituvat ilu, kui seda elatakse ühenduses Kristusega. Kas on verel keegi muu, kes suudab pakkuda maailmale midagi muud peale iseenda küünilisuse kaja? Kas on veel keegi muu, kes saab juhatada teda armastuse tõelise kogemise poole? Rohkem kui kunagi varem vajab maailm Kiriku prohvetlikku tunnistust! Nagu paavst Franciscus ütles tuhandetele Brasiilias toimunud Ülemaailmsetele Noorte Päevadele kogunenud noortele inimestele:
Tänapäeval on neid, kes ütlevad, et abielu on moest länud… Nad ütlevad, et ei ole väärt teha eluaegse pühendumise otsust, teha definitiivset otsust “alatiseks”, kuna me ei tea, mis homne päev endaga kaasa tuua võib. Ma palun teilt selle asemel olla revolutsionäärid, ma palun teilt ujuda vastuvoolu; jah, ma palun teilt tõsta mässu selle kultuuri vastu, mis näeb kõige ajaliku ja mööduvana ning lõppkokkuvõttes usub, et te polegi võimelised vastutuseks, usub, et te pole võimelised tõeliseks armastuseks (Ülemaailmsed Noorte Päevad, 2013).
Kui te tulete kokku Rooma perekonnateemalisele Sinodile, soovime kinkida teile tunnistuse oma pöördumise kohta, mis tunnistab selle mehe ja naise kohta käiva tõe külgetõmbejõudu, mille on avaldanud Kristus oma Kiriku kaudu. Me loodame, et meie tunnistus annab jõudu teie tunnistusele, et Kirik võiks jätkuvalt olla vastuseks kõigele sellele, mida inimese süda kõige sügavamalt igatseb.
ALLA KIRJUTANUD:
Siiralt Kristuses,
Mark Alder – Christendom Awake direktor
James D. Anderson − The Coming Home Network International, ajaloo ja teoloogia vanemnõunik; varasem luteri seminarist
Bryan Atkinson – Haigla meditsiiniline direktor
Joseph Atkinson – The John Paul II Institute for Studies in Marriage and the Family at The Catholic University of America (Washington DC), Pühakirja kaasprofessor; Theology of the Family Project, direktor; varasem anglikaani preester
Diakon Mark Baker, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Diakon James Barnett, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Francis J. Beckwith − Baylor University, filosoofia ja Kiriku ning riigi vaheliste suhete uuringute professor; varasem Evangelical Theological Society president; varasem United Evangelical Churches vaimulik
Philip Bess − The University of Notre Dame, arhitektuuri professor
Joshua Belokur – Highland Hospital (New York, NY), põetaja; varasem The Church of the Nazarene pastor
Rachelle Belokur – Heritage Christian Services (New York), põetaja
Timothy T. Bergsma – Certara, farmakoloog
Auväärne W. Scott Blick, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Auväärne Kenneth M. Bolin, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Laura Bramon − Spetsialist rahvusvahelise lastekaitse ja inimkaubanduse vastase võitluse alal
Clinton A. Brand − University of St. Thomas (Houston, TX), inglise keele kateedri juht ja kaasprofessor
Christine-Thérèse Broesamle − Misjonär Aafrikas and Europas; rahvusvaheline läbirääkija; autor; varasem evangelikaalne misjonär
Rev. Jerry Brown − Immaculate Heart of Mary Catholic Church (Brentwood, CA), pastor; preestrite püsiva edasiõppeprogrammi direktor (Oaklandi diötsees); varasem Episkopaalse Kiriku preester
Gail Buckley − Catholic Scripture Study International, president ja asutaja; The Catholic Leadership Conference president
J. Budziszewski − University of Texas at Austin, filosoofia ja valitsemise professor
Auväärne Mark Cannaday − St. Gilbert of Sempringham Catholic Church, administraator; P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat (erus) (Boerne, Texas); varasem Episkopaalse Kiriku kanoonik ja kiriku rektor
Steven L. Carlson − St. John the Baptist Catholic Church (Plum City, WI), katehheet; varasem ELCA Lutheran Church vaimulik
Paul Cates – Faith Christian Ministries president; varasem luteri kiriku pastor
Jeff Cavins − The Great Adventure Bible Study System asutaja ja president
Charles M. Clowe − Clowe Oil Co. president (Ardmore, Oklahoma)
Paisley H. Clowe – õpetaja; kantor
Adam G. Cooper − The John Paul II Institute for Marriage and Family (Melbourne) püsiliige ja uuringuprogrammi juht; varasem pastor Austraalia luteri kirikus
Rob Corzine − St. Paul Center for Biblical Theology, programmide asedirektor
David Crawford – The John Paul II Institute for Studies in Marriage and the Family at The Catholic University of America (Washington DC), dekaan teadustöö alal
David B Currie − St Paul Center for Biblical Theology liige; autor; lektor; varasem evangelikaalne vaimulik
Auväärne Peter H. Davids − P. Peetruse Tooli Personaalordinariaadi Õpingutekeskuse direktor; Our Lady of Walsingham Catholic Church (Houston, TX), resideeruv preester; Houston Graduate School of
Theology, Pühakirja ja rakendusliku teoloogia külalisprofessor; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Alan J. Doksansky − varasem baptistlik pastor
Tema Ekstsellents Peter J Elliott − Melbourne’i abipiiskop; The John Paul II Institute (Melbourne) direktor
Peter G. Epps − Oklahoma State University, inglise keele külalisprofessor; St. Francis of Assisi Catholic Church (Oklahoma City, OK), RCIA koordinaator; varasem College of Biblical Studies (Houston, TX) professor
Thomas F. Farr − Religious Freedom Project direktor, The Berkley Center for Religion, Peace, and World Affairs, Georgetown University
John Finnis − University of Oxford, õiguse ja õigusfilosoofia eruprofessor
John Fraysier − CastleGuard Pest Management, Inc. (New York) omanik; varasem InterVarsity Christian Fellowship piirkonnajuht
Clinton Froscher – Communio International Catholic Review toimetuse kolleegiumi liige; raamatumüüja
Jennifer Fulwiler – Autor; raadio juht
Laura L. Garcia − Residence in Philosophy liige, Boston College
Sherif Girgis − Witherspoon Institute uurimistöötaja;, Yale Law School, JD kandidaat; Princeton University, PhD kandidaat; autor
Dawn Eden Goldstein – Autor; The University of St. Mary of the Lake, S.T.D kandidaat
Gregory Graham, ,Cistercian Preparatory School (Irving, TX), tehnoloogia direktor
George Griffin – varasem metodisti pastor
Marcus C. Grodi – The Coming Home Network International asutaja ja president; The Journey Home (EWTN) saatejuht; varasem presbüteriaanlik vaimulik
Jean De Groot − The Catholic University of America, filosoofia professor
Rev. Lee W. Gross − Mount St. Mary’s Seminary (Emmitsburg, MD) õppedekaan, varasem luteri ja episkopaalse kiriku vaimulik
Scott Hahn – Franciscan University of Steubenville, teoloogia professor; autor; varasem protestantlik pastor
Kimberly Kirk Hahn – Autor; lektor
Jacqueline Halbig von Schleppenbach – nõustaja ja ilmikliider
Michael Hanby – The John Paul II Institute for Studies in Marriage and the Family at The Catholic University of America (Washington DC), religiooni ja teadusfilosoofia külalisprofessor
Greta Harper – Voices in the Square asutaja
Auväärne Brian W. Harrison − Oblates of Wisdom Study Center (St. Louis, Missouri), resideeruv õpetlane; Pontifical Catholic University of Puerto Rico (Ponce, PR) teoloogiaprofessor (erus); St. Mary of Victories Chapel (St. Louis, Missouri) kaplan
Auväärne Richard Harris – P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Todd Hartch − Eastern Kentucky University, ajaloo professor; varasem InterVarsity Christian Fellowship ühiselamu komandant
Isa Doug Hayman − Church of the Annunciation of the Blessed Virgin Mary (Ottawa, Canada), administreeriv preester; Augustine College (Ottawa), kaplan; P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Kanada Anglikaani Kiriku ja Kanada Anglikaani Katoliku Kiriku preester
Joy Elizabeth Heebink − Waldorf College, religiooni küalisprofessor; varasem luteri kiriku (ELCA) pastor
Richard George Herbel − St. Augustine’s House (Oxford, Michigan) munk; varasem luteri pastor
Frank W. Hermann − Franciscan University of Steubenville, inglise keele külalisprofessor
Kent R. Hill − rahvusvahelise arengukoostöö juht; religiooni-vabaduse aktivist; varasem Nazarene College president
Auväärne William Holiday, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Fr. John L. Holleman – Holy Name of Jesus Church (Semmes, AL), pastor; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Auväärne Charles A. Hough IV − P. Peetruse Tooli Personaal-ordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Rodney Howsare − DeSales University, teoloogiaprofessor; varasem Assembly of God Church pastor
Jane Hartman Irwin − Lincoln Land Community College, muusika professor; pianist; salvestav artist
Mike L. Isbell – Beaufort County, North Carolina Haridusnõukogu liige; varasem Disciples of Christ pastor
Auväärne Joseph Jacobson – Grouard-McLennani ülemdiötseesi kantsler erus (Alberta, Canada); Cathedral Parish of St. John the Baptist vikaar (erus) (Alberta, Canada); varasem luteri kiriku pastor and piiskop (Alberta Synod, ELCIC)
Susan Jenkins − Maria Stein Shrine of the Holy Relics (Ohio), hingehoiulise töö nõunik
Frank Johnson − katehheet; varasem United Methodist Church pastor
Jennifer Johnson − The Ruth Institute, juhatuse liige.
Katherine M. Johnson – Autor; varasem Wycliffe Bible Translators misjonär
Auväärne Phillip M. Johnson − Parish of St. Thomas More (Cherry Hill, New Jersey), pastor; varasem luteri pastor
Richard Johnson − Holy Spirit Catholic Church (Duncanville, Texas), perekonnatöö juht; varasem Wycliffe Bible Translators personalidirektor
Auväärne Carleton P. Jones − St. Dominic Priory (Washington, DC) prior; varasem Anglikaani Kiriku vaimulik
Elizabeth Kantor – Autor; Regnery Publishing toimetaja
Auväärne Lee Kenyon, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Auväärne Leonard R. Klein – Cathedral of St. Peter and St. Mary’s/St. Patrick’s Parish (Wilmington, DE) administraator; varasem luteri pastor
Auväärne W.E. Knickerbocker, Jr.− Memphis Theological Seminary eruprofessor; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Robert C. Koons − University of Texas at Austin, filosoofia professor
Christopher Marc LaRose − The Coming Home Network International asedirektor (erus); varasem United Methodist Church pastor
Auväärne Mark Lewis ja Mrs. Vicki Lewis, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester, koos abikaasaga
Jody Vaccaro Lewis − Pontifical Faculty of the Immaculate Conception at the Dominican House of Studies, Pühakirja külalisprofessor
J. Bradley Lewis − The Catholic University of America, teoloogia külalisprofessor
Jurgen Liias – St. Gregory the Great Ordinariate Catholic Church (Boston, MA), pastor; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Katherine E. Lundstrom − Firm Foundations, Inc., president/CEO
Margaret Harper McCarthy – The John Paul II Institute for Studies in Marriage and the Family at The Catholic University of America, teoloogilise antropoloogia küalisprofessor; Humanum, toimetaja
Sr. Laura Marie Menge – Missionary Benedictine Sisters of Tutzing, noviits; varasem luteri pastor
Serena Harper Miggins – Aquinas Companies (Houston, TX), ärioperatsioonide juht
David Mills – Ethika Politika, kirjastusosakonna juhataja; The Stream, vanemtoimetaja; First Things, varasem tegevtoimetaja.
Anca Nemoianu − Intensive English Program direktor, The Catholic University of America
Alana Newman − The Anonymous Us Project and The Coalition Against Reproductive Trafficking, direktor
Auväärne Jay Scott Newman – St. Mary’s Catholic Church (Greenville, SC), pastor
Auväärne George Ortiz-Guzman, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Auväärne David Ousley – Church of St Michael the Archangel and Blessed John Henry Newman Catholic Community, pastor, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat (Philadelphia); varasem Episkopaalse Kiriku rektor
Auväärne Dn. Joseph A. Pasquella – St. Patrick’s (Bellfast, NY), St. Patrick’s (Fillmore, NY) ja Our Lady of the Angels (Cuba, NY) koguduste diakon; varasem Nelipühi kiriku vaimulik
Colin Patterson − The John Paul II Institute for Marriage and Family (Melbourne) püsiliige; varasem Australia Uniting Church vaimulik
Auväärne Timothy Perkins − P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Chad Pirotte − School of Faith (Kansas City) juhendaja; varasem presbüteriaanliku kiriku pastor
Dale Pollard − Trinity Western University, sotsioloogia ja juhtimise professor; 8th Day Community non-profit, direktor; varasem Assemblies of God pastor
Steve Ray – Autor; lektor; tootja; palverännakute teejuht
Mark Regnerus − University of Texas at Austin, sotsioloogia kaasprofessor; Austin Institute for the Study of Family and Culture vanemliige
Auväärne Carl Reid – P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Jay Richards − School of Business and Economics, The Catholic University of America kaasprofessor; The Stream, vastutav toimetaja
Keith A. Rickert Sr. − varasem preester Karismaatilise Episkopaalkiriku Rahvusvahelises Ühenduses
Anna Rist – Autor
John Rist − University of Toronto, klassikaliste keelte ja filosoofia eruprofessor
Christopher C. Roberts – Autor; St. Charles Borromeo Seminary, diakonikandidaat
Auväärne Patrick Rohen − USA Armee kaplan (erus); varasem evangelikaalne vaimulik
Auväärne Richard Rojas − P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Devin Rose – Katoliku apologeet; autor
Austin Ruse – Center for Family & Human Rights (C-Fam) president
Cathy Ruse − Family Research Council, vanemliige
Karen Sadock – Katehheet; varasem Episkopaalse Kiriku vaimulikukandidaat
Auväärne John Saward − SS. Gregooriuse ja Augustinuse Koguduse hooldajapreester, Oxford; Oxford University Blackfriars Hall liige; varasem anglikaani vaimulik
Marianne Scarborough − Salisbury University (MD) antiikajaloo professor (erus); varem Anglikaani Kiriku misjonär
Joshua W. Schulz – DeSales University, filosoofia kaasprofessor; Maritain Notebook, toimetaja
Rebecca Samuel Shah – The Berkley Center for Religion, Peace and World Affairs, Georgetown University, kaastöötaja
Timothy Shah – The Berkley Center for Religion, Peace, and World Affairs, Georgetown University, Religioonivabaduse Uurimis-programmi kaasdirektor
Mark Shiffman − Department of Humanities, Villanova University kaasprofessor
Rev. Chori Seraiah and Mrs. Catherine Seraiah − P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester koos abikaasaga
Richard Upsher Smith, Jr. − Franciscan University of Steubenville, klassikaliste keelte professor, varasem Kanada Anglikaani Kiriku ja ECUSA preester
J.J. Snell − Eastern University filosoofiaprofessor; The Agora Institute for Civic Virtue and the Common Good tegevdirektor
Tim Staples − Catholic Answers, apologeetika ja evangelisatsiooni osakonna juhataja
Msgr. Jeffrey Steenson – P. Peetruse Tooli Personaalordinariaadi ülem, varasem Rio Grande diötseesi piiskop Episkopaalses Kirikus, USA
Deacon Mark Stockstill – P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Auväärne D. Paul Sullins − Sotsioloogiliste uuringute professor, The Catholic University of America; Marriage and Religion Research Institute (MARRI) vanemliige; varasem anglikaani vaimulik
Bruce Sullivan − Koguduse katehheet; Coming Home Network International nõunik; varasem Church of Christ pastor
Karen Taliaferro − Thomas W. Smithi Doktoraadijärgsete Uuringute Instituudi liige, James Madison Program in American Ideals & Institutions, Princeton University
Charles G. Tate − Oklahoma osariigi distrikti kohtunik (erus); varasem protestandi pastor
Rebecca Ryskind Teti − Our Lady of Bethesda Retreat Center, naiste programmide direktor
Paul Thigpen – Autor; teoloogiaprofessor (erus), Southern Catholic College; varasem National Advisory Council of the U.S.C.C.B. liige; varasem protestantlik pastor ja misjonär
Auväärne Pedro Toledo − P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Hilary Towers − arengupsühholoog; autor
Rev. Vaughn A. Treco – kaplan ja professor, The Society of Saint Bede the Venerable, Providence Academy; varasem Anglikaani kiriku vaimulik
Wesley Vincent − kliiniline psühhiaater
Auväärne William G. Waun, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Msgr. Peter Wilkinson − auprelaat; varasem Kanada Anglikaani-katoliikliku Kiriku peapiiskop
Auväärne Kenneth T. Wolfe, P. Peetruse Tooli Personaalordinariaat; varasem Episkopaalse Kiriku preester
Joseph R. Wood − Professor, Institute of World Politics
Stephen Wood − Family Life Center International president; varasem hingekarjane Ameerika Presbüteriaanlikus Kirikus